تـــــــــرنج

تـــــــو رنج ==> همانا آدمی را در رنج و سختی آفریده ایم،بلد4

تـــــــــرنج

تـــــــو رنج ==> همانا آدمی را در رنج و سختی آفریده ایم،بلد4

به قول آن بلندبالا مــرد عـلی‌وار زیسته دوران ما:
"هــمه چیز اوست، ما هـمه هیچیم"

دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

انتظارسبز(2) = غیبت

شنبه, ۶ دی ۱۳۹۳، ۰۲:۵۹ ب.ظ

به نام حضرت دوست

غیبت

غیبت با توجه با روایاتی که ما شیعیان داریم؛ 2 قسم و مفهوم داره:

الف:غیبت امام از مردم طوری که او میان مردم هست ولی مردم او را نمیبینند.
   بذارین یه مثال بزنیم تا بهتر روشن بشیم:
   در یک روایت نقل شده که ابوبصیر: با امام باقر علیه السلام وارد مسجد شدیم و مردم رفت‌وآمد می‌کردند.
   آن حضرت به من فرمودند: از مردم بپرس که آیا مرا می‌بینند؟
   - از هر کس پرسیدم: آیا ابوجعفر علیه السلام را دیدی؟ 
   می گفت: نه! ؛با اینکه حضرت در مسجد ایستاده بود.
   تا اینکه ابوهارون مکفوف (نابینا) وارد مسجد شد. امام علیه السلام فرمودند: از این مرد سؤال کن.
   - از او پرسیدم آیا ابوجعفر علیه السلام را دیدی؟ 
   گفت: آیا آن حضرت نیست که ایستاده است و به ستون تکیه داده؟
   گفتم: چگونه این را فهمیدی؟ از تعجب متحیر مانده بودم!
   پاسخ داد: چگونه نفهمم درحالیکه آن جناب نوری درخشنده است.

آره داداش من؛ آره خواهر من... یعنی دیده ی من و تو اونقدر تار شده که یه نابینا از ما بهتر مولاش رو میبینه... 
عیب از ماست که هر صبح نمی بینیمت
چشم بیمار شده تار شدن هم دارد

ب: حضرت میان مردم هستند، حضرت را میبینند ولی اورا نمیشناسند
میدونیم که حضرت عرفات هستن هرسال. خوشا به حال اونایی که میخونن این دعا رو و همنوا میشن با حضرت.... خیلی ها تو عرفات به زیارت حضرت نایل میشن، حضرت کمکشون میکنن، و... اما حضرت رو نمیشناسن... یا بعدا میشناسن...

یکی از دلایل اینکه مردم حضرت(عج) رو در روز ظهور میشناسن و میگن: اه... من که ایشون رو فلان جادیدم... ایشون فلان جا به من کمک کرد... ایشون....؛ همینه.


مطلب در مورد غیبت زیاد دارم ولی الان متاسفانه فرصت ندارم.... ادامش برای بعد انشاءالله
مطلب رو که خوندی یه صلوات به نیت ظهور بفرست...

نظرات  (۴)

جوابی نداشت سوالم؟ :-"
پاسخ:
چرا... مینویسم... فراموش کردم
این چند روز یه کم سرم شلوغه
ضمنا
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
ممنون

فقط یه سوال بود میپرسم ان شاءالله بتونم بیام ج.ابو بخونم
ممکمه حضرت با چهره های گوناگون کمک مردم باشن؟
یعنی مثلا به یه نفر دوبار با دو چهره گوناگون کمک کنن یا به چشمش دیده بشن..
اون موقع با حتما هم با همون چهره ظهور نخواهند کرد..
مردم چگونه میشناسنشون مثلا بگن من ایشونو دیده بودم
پاسخ:
چیزی که من میفهمم اینه که هر امری باید یک "حکمت" ودلیلی داشته باشد، اینکه حضرت با دوچهره متفاوت بر یک شخص خاص ظاهر شوند، امکان تحقق دارد! ولی خب چیزی که بنظر میرسد محل اشکال است این است که آیا یک چهره واحد در بین چهره های نمایان در بین افراد مختلف هست یا نه!
چیزی که باید در پاسخ بگیم اینه که در روایات نیومده که "همه" مردم هنگام ظهور ایشون رو میشناسند، گفته اند "عده زیاده"! این خودش میتونه پاسخی باشه که حتی اگر با چهره ای که مردم در ظهور انرا نخواهند دید، کمک شده باشند، خب این نشناختن چیزی از حقیقت معنای روایات ما کم نمیکنه!


نمیدونم خوب تونستم برسونم یا نه؟
۰۷ دی ۹۳ ، ۲۳:۴۷ علی سلیمی بنی
پیشاپیش از مختصر بودن مطلب عذر میخوام 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">